WEKELIJKSE YOGA

Hatha Yoga
De yogalessen zijn geschikt voor mensen die fysiek willen inspannen en ontspannen om zo het lichaam gezond te houden. Naast de yogahoudingen doen we ademhalings- en ontspanningsoefeningen. Lees hoe een yogales is opgebouwd

Hatha Yoga Light

Yoga Light is geschikt voor mensen die het prettig vind om minder intensieve yoga te doen maar wel fysiek wil inspannen. Mogelijk prettig als je net begint met yoga of als je (tijdelijk) minder mobiel bent door een ziekte (bijvoorbeeld fibromyalgie en burn-out) of een blessure. De lessen bestaan uit ademhalingsoefeningen, yogahoudingen en ontspanningsoefeningen. Het verschil met de gewone yogalessen zit m.n. in de minder intensieve warming up en de zware houdingen worden achterwege gelaten. Lees hoe een yogales is opgebouwd

Mindful Yoga

De yoga tegen stress. Bij Mindful Yoga komen mindfulness en yoga namelijk bij elkaar. Mindfulness is een manier van aandacht geven aan je gedachten, lichaam en emoties. Dit doen we op een bewuste manier, in het moment en zonder oordeel. Daarnaast doen we rustige Hatha Yoga houdingen. Deze combinatie zorgt voor meer ontspanning, genieten en acceptatie, beter slapen en betere keuzes kunnen maken, minder  piekeren, pijn en angst.
 Het is ook een mooi vervolg op een mindfulnesstraining. Lees hoe een yogales is opgebouwd

Mindful Yoga wandelen 
Heb je behoefte aan het onderhouden van je conditie en zoek je rust én ben je graag buiten? Dan is deze les mogelijk iets voor jou. Tijdens de wandelingen van ongeveer 4 km reik ik je mogelijkheden aan om met meer aandacht te wandelen en intenser van al het moois in en om je heen te genieten. Tussendoor doen we op een rustige plek yoga, een ademhalingsoefening of een aandachtsoefening. Bij aanvang kun je gezellig met elkaar praten en verder doen we de wandeling en oefeningen met aandacht. Vooral in stilte, maar natuurlijk attenderen we elkaar ook op mooie dingen. Bij mindfulness richten we onze aandacht op datgene wat zich nu afspeelt. Je blijft daardoor minder nadenken en vastzitten aan zaken uit het verleden of die nog gaan komen. Hierdoor worden stress, piekeren, angst en zelfs pijn gereduceerd. Bij heel slecht weer gaan we naar binnen in de studio van Yogatuin Rheden voor een mindful yogales. Vind je wekelijks te vaak dan kun je ook regelmatig aansluiten en betaal je een losse les.

Tuinyoga bij mooi weer
Bij mooi weer geef ik de wekelijkse lessen in de tuin. Naast de vaste cursisten kan iedereen komen die daar zin in heeft. Je betaalt gewoon een losse les of koopt een 5x tuinyogakaart. Op de homepage van deze website en op facebook zie je wanneer tuinyoga is. Wel graag vooraf aanmelden via facebook of via de contactbutton op deze website. Als je een eigen matje hebt, graag meenemen.

Yogacoaching individueel
Bij de individuele yogacoaching starten we met een intakegesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we waar je tegen aan loopt en wat je wensen zijn. Ook doen we een paar oefeningen zodat je een goed beeld hebt van de mogelijkheden. Je kunt dan ook de ruimte zien en mij ontmoeten. Daarna beslis je of je verder wil gaan en ongeveer hoe vaak. Het kan wekelijks maar bijv. ook enkele keren. De coaching is afgestemd op jouw behoeften en het plan kan dus tussentijds bijgesteld worden. Deze privéles kan prettig zijn bij bepaalde fysieke klachten, stress en piekeren, meer balans willen in je leven, effectiever willen werken, etcetera. Ook mogelijk als je met yoga wil beginnen of als je al les volgt en specifieke oefeningen apart wil oefenen of bespreken. Je leert hoe je de yogatechnieken in je dagelijkse leven kunt integreren. Hierbij gaat het om yogahoudingen, ademhalingsoefeningen, mindful oefeningen en ontspanningsoefeningen. Je mag de oefeningen opnemen zodat je ze zelf thuis kunt herhalen. We kunnen de yogacoaching binnen doen in de studio of buiten in het bos.

Kijk hier voor het lesrooster

Kijk hier voor de tarieven